www.conselldeivissa.es
ESCastellano CACatalà
Identifica't
  • Menu
✕
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Presentació de documents habitualment sol·licitats
    • Queixes i suggeriments
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Autoliquidacions
    • Nova autoliquidació
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances i reglaments insulars
    • Perfil de contractant
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents
    • Ajuda de la seu
    • Videotutorials
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Rebuts
    • Passarel·la de pagaments
    • Autoliquidaciones

Solicitud de subvención del departamento de Industria

Finalitat

Sol·licitud d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges

Qui ho pot presentar

Las personas físicas y jurídicas privadas, las agrupaciones de personas físicas o jurídicas privadas y las comunidades de bienes o cualquier otro tipo de unidad económica o patrimonio separado que sean titulares de un negocio del grupo o epígrafe correspondientes.
Se convocan dos lineas de ayudas, dirigidas a diferentes tipos de beneficiarios. Revisar todos los detalles sobre las personas beneficiarias y los requisitos a cumplir en las bases de la convocatoria.

LINEA 1:
722.2. Servicios prestados al público por las agencias de viajes
755.1. Servicios a otras agencias de viajes
981. Jardines, parques recreativos o de atracciones y acuáticos y pistas de patinaje
982.4. Otras atracciones, comercio al por menor y servicios de restauración propios de ferias y verbenas
989.2. Servicios de organización de congresos, asambleas y similares.

LÍNEA 2:
GRUPOS:
611. Comercio mayorista de toda clase de mercancías.
612. Comercio mayorista de materias agrarias, productos alimentarias, bebidas y tabacos.
671. Servicios en restaurantes.
672. Servicios en cafeterías.
673. Servicios en cafés y bares, con o sin comida.
676. Servicios en chocolaterías, heladerías y horchaterías.
677. Servicios prestados por establecimientos clasificados en los grupos 671, 672, 673, 681 y 682 de las agrupaciones 67 y 68, realizados fuera de dichos establecimientos.
EPÍGRAFES:
932.1. Enseñanza de formación y perfeccionamiento profesional, no superior.
933.9. Otras actividades de enseñanza.
942.2. Balnearios y baños de agua dulce y de mar.
967.1. Instalaciones deportivas.
967.2. Escuelas y servicios de perfeccionamiento del deporte.

Podran solicitar la LINEA 2 los interesados que continúen su actividad en el momento de realizar la solicitud, y que habiendo solicitado participar en la convocatoria extraordinaria de ayudas dirigidas a paliar las consecuencias de las restricciones motivadas por la crisis sanitaria de la Covid-19 en los sectores económicos de la restauración y otros, publicada en el BOIB número 16 en fecha 6 de febrero de 2021, no hayan sido beneficiarias y/o habiendo sido beneficiarias, hayan renunciado (previamente a la presentación de la presente solicitud), por no cumplir el requisito 2.4 c, 2.4 e o 2.4 f de las bases de la referida convocatoria de febrero.

Terminis de presentació
20/10/2021 00:00:00 - 10/11/2021 00:00:00

El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen serà de 10 dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

El termini comença el dia 20 d'octubre i finalitza el dia 10 de novembre de 2021.

Presentació

S'haurà de tramitar exclusivament en línia. A la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.
O en les altres formes que disposa l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgan gestor

Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal - Indústria

Termini de resolució

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Efecte del silenci administratiu
Desestimatori
Recursos

Recurs d'alçada davant la Comissió de Govern, d'acord amb allò previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18/09/10; correcció al BOIB núm. 148, de 14/10/10; modificació BOIB núm. 48, de 16/04/16).
El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Normativa bàsica

Acord del Consell de Govern d'11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a Eivissa (BOIB núm. 5 de 12 de gener de 2021).

Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

I Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat  pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

Informació addicional

Tota la informació i documentació es poden trobar a l`enllaç web: https://ajudes.conselldeivissa.es.

REQUISITS DELS BENEFICIARIS:

a) Tenir el centre de treball o establiment a l'illa d'Eivissa.

b) Tenir domicili fiscal a l'illa d'Eivissa.

c) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular d'Eivissa, o que se'ls hagi aprovat un ajornament del pagament del deute amb alguna de les administracions anteriors, amb caràcter previ a la proposta de resolució de concessió.

d) Constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària,d'alta en algun dels epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques descrits al punt 3.1 en el moment en què es va adoptar l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'establia el nivell 4 d'alerta sanitària, i que continua amb l'exercici de l'activitat en el moment de sol·licitar la present subvenció.

e) En el cas d'establiments de restauració i de les empreses turístiques, com és el cas de les agències de viatges i serveis a altres agències de viatges, hauran d'estar donats d'alta al Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa, o haver sol·licitat la inscripció corresponent, a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

f) Per a les activitats que s'exerceixen en un establiment, s'haurà de disposar del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o haver-lo sol·licitat amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

g) Que no tenguin cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19.

Documentació relacionada
1. Anexo I. Castellano. SOLICITUD LINEA 1

1. Annex I. Català. SOL·LICITUD LÍNIA 1

2. Anexo II. Castellano. SOLICITUD LINEA 2

2. Annex II. Català. SOL·LICITUD LINIA 2

3. Anexo 3. Castellano

3. Annex 3. Català

4. Anexo 4. Castellano

4. Annex 4. Català

5. Annex 5. Català

Anexo 5. Castellano

Bases de la convocatoria. Castellano

Bases de la convocatòria. Català

Rectificacion Bases. Ampliación plazo. Boib301021

Rectificació Bases. Ampliació plaç. 301021

Nivell d'identificació de la persona sol·licitant
Substancial:
Amb Sistema Clau
Documents a presentar
Documentación obligatoria
- Annex I - Sol·licitud LINIA 1
- Annex II. Sol·licitud LINIA 2
- Títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d¿activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o acreditació d'haver sol·licitat el títol habilitant amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.
- Certificat de la Tresorería General de la Seguretat Social on s'acrediti la mitjana anual de treballadors de 2020
- Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) on s'acrediti que la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda té domicili fiscal a l'illa d¿Eivissa, consta d'alta en l'epígraf de l'impost d'activitats econòmiques indicat a la sol·licitud de la present ajuda en el moment en què es va adoptar l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a l'illa d'Eivissa i què continua l'exercici de la seua activitat en el moment de la sol·licitud de la present ajuda, o altres certificats expedits per l'AEAT on quedi acreditat l'anterior.
- Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb: Agència Tributària de l'Estat, Agència Tributària de les Illes Balears i Seguretat Social
Otra documentación
- Annex III - Declaració responsable per a agrupacions de persones sense personalitat jurídica (Obligatori només per als sol·licitants sense personalitat jurídica)
- Annex IV: Declaració d'atorgament d'altres ajudes (Només en cas d'haver estat beneficiari d'altres ajuts)
- Sol·licitud d'alta o modificació de dades com a creditor del Consell Insular d'Eivissa. (No és necessari presentar-lo si ja s¿ha fet anteriorment i no han canviat les dades. En cas necessari aportar la documentació preferiblement mitjançant el tràmit específic de Tresoreria).
La solicitud esta fuera de plazo
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Interrupcions del servei
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Avís legal
    • Mapa web
Consell d'Eivissa
  • Av. d'Espanya, 49 - 07800 Eivissa (Illes Balears)
  • 971 19 59 00
  • oac@conselldeivissa.es
  • www.conselldeivissa.es