Sol·licitud de fraccionament o ajornament de deutes
Aquesta sol·licitud té com a finalitat permetre el fraccionament o ajornament dels deutes extistents amb el Consell d'Eivissa sempre que s'acompleixin els requisits establerts
Puede presentar esta solicitud cualquier persona física o jurídica que desee fraccionar o aplazar deudas que mantenga con el Consell Insular
Aquest tràmit es pot realitzar en qualsevol moment
Per iniciar el tràmit s'ha de complimentar el formulari de sol·licitud i tramitar-lo electrònicament (obligatori per a persones jurídiques), presencialment o presentar-lo a les oficines de correus, d'acord amb el que preveuen els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
En cas de presentació electrònica s'hauran de seguir les següents passes:
En cas de presentació en paper (només admisible per a persones físiques que actuïn en nom propi), a oficines de correus o presentació a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) del Consell d'Eivissa situada a l'avinguda d'Espanya, 49, Eivissa.
El sol·licitant haurà d'acompanyar la sol·licitud amb una còpia del DNI, NIF o NIE i del seu representant (en cas d'existir), així com l'acreditació de la representació (en cas d'actuar com a representant). També es podran incloure els documents i justificants que s'estimin oportuns per recolzar la sol·licitud.
Els imports dels deutes que es fraccionin o ajornin devengaran l'interès de demora al qual es refereix l'article 17.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària.
Per a deutes superiors a 30.000 € s'haurà d'aportar garantia segons la documentació indicada al document de sol·licitud de fraccionament o ajornament de deutes, amb l'excepció del deute per adquisició de places turístiques.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits o no s'acompanyen els documents que s'assenyalen, l'òrgan competent per a la tramitació de l'ajornament o fraccionament requerirà al sol·licitant per a que, en el termini de DEU DIES esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació de que si així no ho fes es tendrà per desistit de la seua sol·licitud, quedant arxivada sense cap més tràmit i exigint-se la recaptació de l'import total del deute segons la normativa vigent.
La Tresoreria del Consell Insular serà l'encarregada de tramitar les sol·licituds presentades
En compliment del que estableix l'article 52.6 del Reglament General de Recaptació, el termini màxim per a la resolució del procediment i per a la notificació dels actes corresponents és de 6 mesos. Esgotat aquest termini sense que s'hagi notificat la resolució, es podrà entendre com a desestimada la sol·licitud als efectes d'interposar el recurs corresponent o esperar la resolució expressa.
Recurs de reposició davant la consellera executiva del Departament d'Economia, Hisenda i Desenvolupament Empresarial del Consell Insular d'Eivissa, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la resolució.
Aquest tràmit és gratuït