www.conselldeivissa.es
ESCastellano CACatalà
Identifica't
  • Menu
✕
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Presentació de documents habitualment sol·licitats
    • Queixes i suggeriments
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Autoliquidacions
    • Nova autoliquidació
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances i reglaments insulars
    • Perfil de contractant
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents
    • Ajuda de la seu
    • Videotutorials
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Rebuts
    • Passarel·la de pagaments
    • Autoliquidaciones

Prestacions econòmiques per a persones amb discapacitat a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2022

Finalitat

És objecte d'aquesta convocatòria establir el procediment per atorgar les prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones amb discapacitat física, psíquica, o sensorial reconeguda que siguin residents a l'illa d'Eivissa.

Qui ho pot presentar

Requisitos generales de las personas beneficiarias:

 

-Tener reconocido un grado de discapacidad igual o superior al 33 %, y vigente en la fecha de presentación de la solicitud, o bien ser pensionista de la Seguridad Social por incapacidad permanente total, absoluta o gran invalidez, o pensionista de clases pasivas de jubilación o retiro por incapacidad permanente para el servicio o inutilidad.

-Tener menos de 65 años en la fecha de presentación de la solicitud.

-Acreditar la residencia en la isla de Eivissa y que reside durante los últimos doce meses antes de la solicitud de la prestación.

-Tener una renta per cápita de la unidad económica de convivencia igual o inferior a 19.771,50 €.

-Justificar que se han realizado i abonado los gastos en concordancia a la discapacidad reconocida.

 

 

 

 

Terminis de presentació
16/09/2022 08:00:00 - 06/10/2022 23:59:00

El termini per presentar les sol·licituds serà de quinze dies hàbils, a partir del dia següent a la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears, de 16 de setembre al 6 d'octubre ambdòs inclosos.

Presentació

Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran al Registre General de la mateixa institució (avinguda d'Espanya, 49) amb cita prèvia. Podreu sol·licitar cita prèvia, mitjançant la pàgina web i al telef: 971 195415, i si necessiteu informació sobre la convocatòria als telèfons 971 195541 i 971 195539. Així com també hi haurà la possibilitat d'enregistrar les sol·licituds telemàticament a la pròpia seu electrònica habilitada a tal fi, de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015.

Òrgan gestor

Departament de Benestar Social i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa.

Termini de resolució

Els expedients es resoldran en un termini màxim de tres mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud.

Efecte del silenci administratiu
Desestimatori

Desestimatori

Recursos

Recurs d'alçada davant del President del Consell Insular d'Eivissa

Normativa bàsica

En tot allò no previst en la present convocatòria s'ha d'aplicar el previst al Decret llei 10/2020, de 12 de juny, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes balears, a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracións públiques, i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de régim jurídic del sector públic.

Pagament de taxes

És un tràmit gratuït

Informació addicional

La notificació o la publicació dels actes i els tràmits del procediment, i la resolució de concessió es faran a través de mitjans electrònics, mitjançant compareixença a la seu electrònica del Consell Insular (https://seu.conselldeivissa.es)

Documentació relacionada
Anexo I cast

Anexo I cast

Anexo II cast

Anexo II cast

Anexo III cast

Anexo III cast

Anexo IV cast

Anexo IV cast

Anexo V cat

Annex V cat

Anexo VI cast

Anexo VI cast

Annex I cat

Annex I cat

Annex II cat

Annex II cat

Annex III cat

Annex III cat

Annex IV cat

Annex IV cat

Annex V cast

Anexo V cast

Annex VI cat

Annex VI cat

Bases convocatoria castellano

Bases convocatoria castellano

Bases convocatoria català

Bases convocatòria català

Sol·licitud alta acreedor Consell Insular

Solicitud alta acreedor Consell Insular

Nivell d'identificació de la persona sol·licitant
Alt:
Amb Sistema Clau
Documents a presentar
Adaptación de vehículo a motor
- Permís de conduir corresponent, en què s'especifiqui el tipus d'adaptació prescrita i si es per tal d'obtenir el permís de conduïr, també la matrícula de l'autoescola
Solicitud por adquisición de vehículo a motor
- Permís de conduir corresponent al tipus de vehicle que es pretengui adquirir
- Declaració responsable que garanteixi que el vehicle s'utilitzarà per a ús personal i privat (annex V)
- Declaració responsable on consti que han transcorregut 5 anys des de la data d'adquisició de l'últim vehicle subvencionat (annex V)
- Acreditar tenir dificultats de mobilitat de conformitat amb el Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre
Solicitud y anexos
- DNI/NIE de la persona sol·licitant. En el supòsit que la sol·licitud es presenti en representació d'una altra persona, també s'haurà de presentar el DNI/NIE de la persona representant degudament autoritzada. En el cas de presentació de NIE, aquest ha d'anar acompanyat de la documentació que acrediti la identitat de la persona beneficiària. En el cas que el benficiari sigui major de 18 anys i tengui capacitat legal modificada, s'haurà d'adjuntar la sentència legal.
- Llibre de família o documentació anàloga oficial que el substitueixi en el supòsit que la persona beneficiària no visqui sola a l'habitatge, o certificat d'estar inscrita al corresponent registre de parelles estables.
- Certificat de convivència emès per l'ajuntament del municipi de residéncia i certificat d'empadronament a nom de la persona beneficiària, on consti la data d'alta en qualsevol dels municipis de l'illa d'Eivissa.
- Informe acreditatiu del centre on es troba institucionalitzada la persona beneficiària de l'ajuda, on consti que es tracta d'una plaça privada.
- Declaració de la renda dels membres de la unitat de convivència majors d'edat, corresponent a l'exercici 2021. En el cas de no estar obligat a fer-la, s'haurà d'aportar el certificat de renda expedit per l'Agència Tributària. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons models que figuren com a annexos II i III.
- En el cas de ciutadans de la Unió Europea o persones estrangeres residents a Eivissa, quan no constin dades sobre els seus ingressos hauran de presentar documentació suficient acreditativa en què consti en quin país tributen i els ingressos que perceben del país corresponent.
- Factures originals de la despesa realitzada, emeses des de l'1 de setembre de 2021 fins al 31 d'agost del 2022 i la documentació justificativa del pagament de les factures de conformitat amb el previst al punt quart de la present convocatòria, a nom de la persona beneficiària, o el seu representant legal, justificatives de les despeses, emeses i pagades desde l'1 de setembre de 2021 al 31 d'agost de 2022, exceptuant les factures emeses la darrera setmana del mes de juliol, que podran ser pagades fins al 10 de setembre de 2022.
- En el cas d'obres, s'haurà d'adjuntar la documentació acreditativa de l'ajuntament i/o la normativa vigent, per poder realitzar-les.
- Imprès de transferència bancària del Consell Insular d'Eivissa expedit necessàriament a nom de la persona beneficiària de l'ajuda, segellat per l'entitat bancària i signat per la persona beneficiària. En el cas que la persona beneficiària sigui menor d'edat, el document esmentat haurà d'anar a nom de la persona representant. Podreu trobar aquest document a la pàgina web de la institució (www.conselldeivissa.es) i també a la Seu Electrònica.
- Documentació en vigor acreditativa del reconeixement de la situació de discapacitat mitjançant resolució o targeta acreditativa; resolució que acrediti la condició de pensionista de la Seguretat Social per incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, pensionista de classes passives de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat, emès per l'òrgan competent.
- Declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats (Annex IV). Si s'ha demanat i/o rebut, s'haurà d'acreditar l'import, la procdència i l'aplicació a l'objecte de l'ajuda.
- Títol de família monoparental, si és el cas.
La solicitud esta fuera de plazo
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Interrupcions del servei
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Avís legal
    • Mapa web
Consell d'Eivissa
  • Av. d'Espanya, 49 - 07800 Eivissa (Illes Balears)
  • 971 19 59 00
  • oac@conselldeivissa.es
  • www.conselldeivissa.es