La queixa o reclamació és una facultat que té qualsevol ciutadà o ciutadana per reflectir la seua disconformitat puntual, respecte a qualsevol servei públic o en el seu àmbit privat, que pugui ser atesa pels serveis del Consell Insular. La queixa o reclamació no tindrà, en cap cas, la qualificació de recurs administratiu ni la seua interposició paralitzarà els terminis establerts en la normativa vigent. Aquesta queixa o reclamació no condiciona, de cap manera, l'exercici de les restants accions o drets que, de conformitat amb la normativa reguladora de cada procediment, puguin exercitar els que figurin en ell com interessats.El suggeriment és el procediment mitjançant el qual, si un ciutadà o ciutadana té alguna iniciativa o suggeriment per millorar la qualitat dels serveis, incrementar el rendiment o l'estalvi de la despesa pública, simplificar tràmits o suprimir els que siguin innecessaris o qualsevol altra mesura que suposi un major grau de satisfacció de la societat en les seues relacions amb el Consell Insular d'Eivissa, pugui fer-la arribar en la forma que estimi convenient, ja sigui per escrit o personalment, als organismes, autoritats o funcionaris que tenguin atribuïdes les competències en la matèria.
Cualquier interesado